Nyitány a barokkra – sikeres volt a XVIII. Magyar Karvezető Konferencia

2022. március 20-án a Zeneakadémia Kupolaterme adott otthont a hagyományos Karvezető Konferenciánknak, mely a járványos évek nehézségei után most megújulva, a személyes jelenlét mellett online közvetítéssel kiegészítve valósulhatott meg.

Nagyon köszönjük a kitüntető figyelmet konferenciánk minden előadója és közreműködője nevében! A nap eseményeiről Thaler Tamás készített képeket, melyeket itt lehet megnézni. A kiosztott anyagok fájl formátumban ebben a mappában találhatóak meg (így kattinthatóvá válnak a bennük lévő linkek is). Aki szeretné, az egyes előadásokat vissza is nézheti: ide kattintva a délelőtti program videója érhető el, itt pedig a délutáni.

Örömmel idézzük a visszajelzések közül ezt a néhány sort, remélve, hogy jövőre ismét sikerül hasonlóan jó hangulatú és tartalmas napot szerveznünk: “Remekül volt felépítve a tematika és a sorrend. Szinte röpült az idő. Szívesen hallgattam volna kicsit hosszabb részleteket, egységeket Papp Ágnes felvételeiből, Klembala Géza példáiból, Lehengerlő és felemelő volt egyszerre Kamp Salamon előadása, és nagyon jó volt, hogy énekelhettünk. Itt említem meg, hogy nagyon szép volt egy szóló hangszerre írt Bach művel indítani a Bachról szóló előadást. Minden előadó hiteles volt.”

A konferencia programja:
Kamp Salamon: Szerkezet és tartalom Johann Sebastian Bach vokális műveiben (fuvolán közreműködött Szabady Ildikó)
Papp Ágnes: A barokk zene Magyarországon: források és művek a 17. századból
Kállay Gábor: Díszítéstechnikák a barokk zenében
Klembala Géza: Zenei retorika – az előadás kérdései
Mindszenty Zsuzsánna: Kis barokk művek hangszerekkel – műajánló amatőr kórusoknak sok énekléssel
(zongorán közreműködött Sógor Tamás)
Aranyos Ágota: Ba-rock and roll, táncok és mulatságok a 17-18. században
Közreműködött a Simplicissimus Kamaraegyüttes (Kovács Bálint – furulya, Németh Zsombor és Hatos Cecília – barokkhegedű, Jánosházi Péter – barokkcselló, Benkő Mihály – teorba, barokkgitár)